05 ledna 2013

Recenze: Percy Jackson - Prokletí Titánů

Největší obrázek výrobku Percy Jackson – Prokletí TitánůAutor: Rick Riordan
Přeložila: PhDr. Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment
Série: Percy Jackson
Díl: 3

Anotace:

Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?



Vlastní hodnocení:

Ve chvíli, když jsem vzala do rukou další díl této série a začala číst, musela jsem se zasmát již u první věty.

V pátek před vánočními prázdninami mi máma sbalila věci na noc a pár vražedných zbraní a odvezla mě do nové internátní školy.

Možná že to ani nepochopíte, ale prostě jsem se tak těšila na další dobrodružství Percyho a jeho přátel, že se tak nudný den hned změnil v úžasný a zajímavý.

Stále přetrvává má až neuvěřitelná obliba v samotných nadpisech. Upřímně přiznávám, že se mi to u jiných knih nikdy nestalo. Ale nemohu odolat názvům jako jsou třeba tyto: Starý známý mrtvý zajde na kus řeči, Nenávidí mě všichni až na koně, Trénuju snowboarding s prasetem.
A když ještě stále přetrvává ten hezký pocit z Vánoc, tak se hodí třeba tyhle kapitolky: K Vánocům dostanu nového nepřítele či Peru se s poťouchlým dvojčetem Santa Clause.


Třetí díl Percyho Jacksona se kromě již zažité akce a napětí také hemží novými postavami. Jednou z nich je Thalia, Diova dcera, kterou jsem si příliš neoblíbila. Měla jsem pocit, že nějak narušuje starou partu a dělá problémy. Dost mě štvalo, že se všichni se vším obraceli jen na ni a na Percyho kašlali. Hodně mi vadila i nepřítomnost Annabeth a jejího "chaluhový mozečku".

Rick Riordan opět mistrně využil řeckou mytologii, kterou naprosto zbožňuji. V tomto díle se dozvídáme hlavně o Artemis, o jejím dvojčeti Apolónovi - u jehož scén jsem propukala v nezvladatelný smích - a Lovkyni Zoe. S ní souvisí i příběh o Héraklovi. Nedílnou součástí Prokletí titánů tvoří i Titán, který drží oblohu - Atlas. Musím říct, že mi z něj opravdu běhal mráz po zádech.

Díl Prokletí Titánů je zase o něco lepší než ten předchozí. Celá série graduje a já se těším na další pokračování. Zvu i Vás, jestli máte zájem.







Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.



1 komentář: